Mijn lidmaatschap

Mijn lidmaatschap

Zorg ervoor dat je profiel up-to-date is en zo volledig mogelijk is ingevuld. Op deze manier kunnen we je gericht over voor jou relevante zaken informeren. Hieronder vind je de meestgestelde vragen over je lidmaatschap.

De contributie voor de verschillende verenigingen en de verschillende soorten lidmaatschap kun je hier vinden. In sommige cao's is geregeld dat je werkgever de contributie van je lidmaatschap vergoedt. Dit is afhankelijk van de cao waar je onder valt, kijk hier voor meer informatie. Sommige werkgevers vergoeden het lidmaatschap van de beroepsvereniging alleen als de beroepsvereniging lid is van de FBZ (Federatie van Beroepsverenigingen in de Zorg). We zijn hier als FVB namens de aangesloten beroepsverenigingen lid van. 

Veel gestelde vragen over lidmaatschap

Hieronder vindt je een overzicht van veel gestelde vragen ingedeeld per categorie. Klik voor een specifieke vraag op een categorie om het antwoord te vinden: 

  1. Mijn profiel
  2. Lidmaatschapnummer
  3. Betaling
  4. FVB nieuwsbrief

Staat je vraag of antwoord er niet bij? Neem contact met ons op.


1. Mijn profiel

Wat kan ik vinden op Mijn profiel? 

  • Je lidmaatschapsnummer/debiteurnummer
  • Een overzicht van de gegevens waarmee je profiel zichtbaar is voor andere leden 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? 
Dit kun je heel eenvoudig zelf doen op deze website. Ga naar Mijn profiel en pas je gegevens aan. Vergeet bij het aanpassen en aanvullen van je gegevens niet op Opslaan te drukken. Wanneer je na het wijzigen de pagina ververst, dan zie je vervolgens de gewijzigde gegevens. Dit is zoals je dan bij ons bekend bent. De meeste gegevens kun je zelf aanpassen, behalve je mailadres, opleidingsgegevens en visitatie-informatie. 

Als je je lidmaatschapsvorm wilt wijzigen, bijvoorbeeld van studentlid naar reductie- of volledig lid omdat je je diploma hebt gehaald, stuur dan een kopie van je diploma (PDF) naar info@vaktherapie.nl onder vermelding van je lidmaatschapsnummer. Geef in de mail aan dat je je lidmaatschap wilt omzetten. We zullen dit voor je wijzigen en hier een bevestiging van sturen. 


2. Lidmaatschapsnummer

Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer/debiteurnummer vinden?
Je lidnummer is niet hetzelfde als je debiteurnummer. De beide nummers vind je op de jaarlijkse factuur voor de contributie. Je kunt je lidnummer ook vinden via Mijn profiel.
Het lidmaatschapsnummer heb je onder andere nodig als je je wilt inschrijven voor (her)registratie bij het Register Vaktherapie. 


3. Betaling

Jaarlijks ontvang je rond het einde van het eerste kwartaal de factuur voor de jaarlijkse contributie. In de factuur tref je een IDEAL-link aan om het bedrag over te maken. Er is geen mogelijkheid voor automatische incasso.


Ik wil een betaling doen vanuit het buitenland. Wat zijn de IBAN- en SWIFT/BIC gegevens?

Deze gegevens zijn:

  • IBAN/SEPA nummer: NL 93 INGB 000 21 44 180
  • SWIFT/BIC nummer: INGB NL 2A
  • Banknaam: ING BANK N.V.

4. FVB nieuwsbrief

Ik ontvang geen FVB Nieuws en informatie. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat jouw provider (of die van je werkgever) deze berichten beoordeelt als spam. Binnen de verschillende mailomgevingen (zoals Outlook) kun je bepaalde afzenders (in dit geval info@vaktherapie.nl) expliciet wél toelaten. Dit doe je via de optie Toevoegen aan ‘veilige afzenders’ of ‘white list’ (raadpleeg eventueel je Help-functie). Is dit een probleem op je werkplek, dan kun je bij systeembeheer vragen of zij het e-mailadres info@vaktherapie.nl willen toestaan.

Zie ook  wijziging doorgeven mijn profiel nieuwsbrief lidmaatschapsnummer betaling