Vaktherapeuten

FVB zoekt allround communicatiemedewerker voor 24 tot 32 uur per week

24 november 2022


Heb je een paar jaar werkervaring als (marketing)communicatiemedewerker en ben je toe aan een volgende stap? Wij bieden een afwisselende en zelfstandige baan als allround communicatiemedewerker voor 24 tot 32 uur per week op ons bureau in Utrecht. 
 

Over de FVB

De FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) is een kleine organisatie gevestigd in Utrecht.  Wij ondersteunen als FVB zo’n  4.500 vaktherapeuten in hun beroepsuitoefening met als doel dat hun cliënten (mensen met psychiatrische, psychische of psychosociale problematiek) een optimaal leven kunnen leiden, waarbij de nadruk ligt op veerkracht, eigen regie en aanpassingsvermogen. Er zijn 7 beroepsorganisaties op het gebied van vaktherapie bij ons aangesloten. Vaktherapie is een therapievorm waarbij doen en ervaren centraal staan. Vaktherapeuten vind je bijvoorbeeld in de jeugdzorg, verpleeghuizen, geestelijke gezondheidszorg, tbs-klinieken en ziekenhuizen. Meer over vaktherapie kun je vinden op www.vaktherapie.nl. Meer informatie over de FVB kun je vinden op fvb.vaktherapie.nl. Wij zijn vanwege uitbreiding op zoek naar een communicatiemedewerker voor 24 tot 32 uur per week.
 

Jouw rol

De FVB is sterk in ontwikkeling op dit moment. Het aantal leden blijft groeien en ook het FVB-bureau breiden we uit. Dit bestaat nu uit een directeur, een communicatieadviseur en een secretariaat. Het secretariaat wordt gerund door twee secretaresses. In 2023 wordt het bureau uitgebreid met een aantal beleidsmedewerkers en met een communicatiemedewerker. Het bureau is te karakteriseren met de volgende steekwoorden: professioneel, persoonlijk en betrokken. De sfeer is informeel en de lijnen zijn kort.

Vanuit het FVB-bureau verzorgen we communicatie richting leden, aangesloten verenigingen, FVB-commissies, samenwerkingspartners en stakeholders. Je werkt als communicatiemedewerker samen met de communicatieadviseur aan de uitvoering van het strategisch communicatieplan. Het gaat om afwisselend werk waarbij je alle facetten van het communicatievak tegenkomt. We zoeken daarom een allround communicatiemedewerker. Organiseren, schrijven en ontwikkeling van communicatiemiddelen zijn belangrijke taken. Je draagt hiermee bij aan de zichtbaarheid van de FVB en vaktherapie.
 

Wat ga je doen?

  • Je geeft actief een praktische invulling aan de dagelijkse communicatietaken
  • Je deelt content via de verschillende websites en social media
  • Je verzorgt nieuwsberichten en nieuwsbrieven
  • Je onderhoudt contacten met ontwerpbureau, drukker, webbouwer, adverteerders en andere partijen
  • Je bent betrokken bij het vakblad dat 4x per jaar uitkomt
  • Je verzorgt folders, flyers, infographics, promotiemateriaal en dergelijke
  • Je organiseert bijeenkomsten en evenementen (online en fysiek) waaronder de jaarlijkse vrijwilligersborrel en het FVB Congres dat eens per 2 jaar plaatsvindt
  • Je organiseert de Week van de Vaktherapie elk jaar
  • Je houdt je bezig met het huisstijlmanagement
  • Je analyseert traffic naar de websites en social media
  • Je bent betrokken bij de uitvoering van onderzoek: lezersonderzoek, cliëntenonderzoek, data-analyses
  • Je verzorgt elk jaar het FVB-jaarverslag
     

Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde communicatie-opleiding op hbo-niveau en beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal is een must.
  • Je bent proactief: je bent niet bang om initiatief te nemen en knopen door te hakken. Je ziet waar het werk ligt en neemt verantwoordelijkheid. De handen uit de mouwen steken is jouw lijfspreuk.
  • Je bent iemand die het overzicht weet te houden en verbanden kan leggen. Je kunt prioriteiten stellen.
  • Je hebt oog voor detail, bent zorgvuldig, maar blijft het grote geheel altijd in beeld houden.
  • Je hebt probleemoplossend vermogen en kan met creatieve oplossingen komen. Je bent praktisch ingesteld en denkt in kansen en mogelijkheden.
  • Organiseren en regelen zit in je bloed. Snel schakelen is geen probleem voor je.
  • Je bent flexibel. We zijn een organisatie in ontwikkeling, de grote lijnen staan er, maar de details soms nog niet. Hier schrik jij niet voor terug, sterker nog: je vind het leuk om met elkaar iets neer te gaan zetten.
  • We werken met vrijwilligers in de besturen van de beroepsverenigingen en in de verschillende commissies en projectgroepen. Ervaring met het werken met vrijwilligers is een pré. Dit betekent ook dat overlegmomenten vaak in de avond plaatsvinden. Soms online, soms in Utrecht.
     

Wat bieden we

  • Een leuk en enthousiast team dat oog heeft voor elkaar en met elkaar de schouders eronder zet
  • Veel aandacht en ruimte voor de werk/privé-balans
  • Je start met een dienstverband voor een jaar en krijgt vervolgens een vaste aanstelling
  • Salarisindicatie: € 3.100,- per maand bruto bij een volledig dienstverband
  • Prima arbeidsvoorwaarden volgens de cao ggz met naast het gebruikelijke vakantiegeld onder andere 
    • Een eindejaarsuitkering (8,33%)
    • Balansbudget: jaarlijks € 500,- extra bruto salaris (bij volledig dienstverband)
    • Levensfasebudgeturen: 35 uur (bij volledig dienstverband) als extra vakantie-uren of extra bruto salaris
    • Kopen en verkopen van vakantie-uren
    • Directe opname in Pensioenfonds Zorg en Welzijn
       

De procedure

Enthousiast geworden? Stuur dan jouw motivatie en cv naar secretariaat@vaktherapie.nl. Voor informatie over de vacature kun je bellen met Susanne van der Lugt, telefoonnummer (06) 24 67 56 43.
 

Zie ook  communicatie vacature