Wet kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg
Klachtenprocedure
Wanneer er onvrede ontstaat tussen een cliënt en jou als therapeut, dan is het raadzaam te proberen dit in eerste instantie samen op te lossen. Als je er samen niet uit kunt komen, dan kan een cliënt een klacht indienen.
Op 1 januari 2016 is de wet Kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) in werking getreden. Deze wet is ook van toepassing op vijgevestigde vaktherapeuten. Als FVB nemen we maatregelen, zodat leden van de aangesloten verenigingen voldoen aan de eisen van de Wet Kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg. Hiervoor moet centraal geregeld worden dat er een klachtenfunctionaris is en dat aangesloten wordt bij een geschillencommissie.
Meer informatie over de FVB Klachtencommissie en de Wkkgz is alleen voor leden van de beroepsverenigingen beschikbaar. Ben je lid, log dan in om deze informatie te kunnen bekijken.
Zie ook klacht- en tuchtrecht klachtencommissie klachtenprocedure Reglement Klacht- en tuchtrecht klachten Wet Kwaliteit klacht en geschillen zorg klachtenfuncitonaris
Actueel bij de Vaktherapie Nederland
-
VGZ schrapt vergoeding vaktherapie voor minderjarigen per 2026
23 december 2025 -
Vaktherapie Nederland in gesprek met instellingen in ggz en fz
18 december 2025 -
Update over het evidentietraject bij Zorginstituut Nederland
18 december 2025
Agenda
-
07 jan.
Webinar TRAP Kickbokstherapie
-
-
09 jan.
Bijscholing Kennisnetwerk Nieuwkomers: De taal van herstel: van behandelkamer tot beleidskamer
-
-
12 jan.
Creatief rouwen smaakt naar meer - 3 daagse training
-
-
13 jan.
2 daagse training: Polyvagaaltheorie en een Vaktherapeutische toepassing
-
-
16 jan.
Dagworkshop "Klei met kinderen 1"
-